• Foto van schrijverHarmonie Beesel

Concours 2018 (1)

Bijgewerkt op: 1 sep. 2018

Hoi allemaal!

Wij zijn Imme Ambaum, en Laura Simons van harmonie St. Gertrudis in Beesel. Imme speelt al zeven jaar trompet en Laura al acht jaar klarinet. Maar dit najaar, op 14 oktober in de Oranjerie in Roermond, zullen wij ons allereerste concours gaan meemaken!

Voor de mensen die niet weten wat een concours is: bij een concours spelen verschillende harmonieën om te laten zien wat ze kunnen op muzikaal gebied. De jury beoordeelt ze dan met cijfers, waardoor de harmonieën omhoog kunnen gaan in rang (vakterm: divisie).

Onze harmonie bestaat op dit moment 119 jaar - bijna tijd voor een feestje naar onze mening! - en we zijn al 17 keer op concours geweest. De laatste keer was in 2013. Toen deden we mee in de 3e divisie, net zoals we dit jaar ook weer zullen doen.

Om jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen rondom het concours, zullen wij in de komende weken dit blog bijhouden. We zullen onder andere schrijven over onze repetities, muziekkeuze en het afgelopen repetitieweekend in maart. Ook laten we jullie kennismaken met onze leden, en natuurlijk onze Belgische dirigent: Yves Wuyts.

Met dit alles proberen we jullie te laten zien dat een harmonie veel en veel meer is dan alleen muziek maken. En daarnaast hopen we natuurlijk op veel supporters bij het concours! ;)

Groetjes!

67 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven